İstanbul & Türkiye Turları

İstanbul tur paketi fiyatları ile kültürel şehir tadını çıkarın, ya da bir günlük İstanbul gezileri veya Türkiye Turları Efes, Kapadokya, Gelibolu ve daha fazla yer ile Türkiye'yi daha fazla keşfetmek!

KUZEY EGE TURU

6 GÜN / 5 GECE

1.GÜN Pazar: ( Gece Yolculuğu )

21.00 Atatürk Olimpiyat Evi - 22.00 Harbiye Müze Önü - 23.00 Altunizade Beyaz Papyon Otoparkı, 23.20 Kartal Yemek Center, 23.30 Çayırova Mc Donald's 00.15 İzmit Asya Otel Önünden hareketle Bursa istikametiyle, gece yolculuğumuza başlıyoruz.

2.GÜN Pazartesi : ( İstanbul - İzmit - Bursa - Balıkesir - Ayvalık - Cunda Adası - Şeytan Sofrası )

İstanbul Tours Airport Transfer in konforlu otobüsleri ve otobüs içi zengin ikramlar eşliğinde, İzmit ve Bursa üzerinden Susurluk'ta verilen molanın ardından Balıkesir , Havran , Burhaniye üzerinden sabahın erken saatlerinde Ayvalık' da bulunan otelimize varıyoruz.Otelimizdeki kısa bir dinlenme ardından otobüsümüzle , Ayvalık şehir merkezine gidiyoruz.Buradan bineceğimiz Ayvalık'a özel büyük gezi teknemizle, denizin, güneşin, eğlenceli animasyonların tadını çıkartmak için gün boyu sürecek Cunda Adası tekne turumuza başlıyoruz.Yüzme molası vereceğimiz ve göreceğimiz koylar arasında Dalyan Boğazı , Hakkıbey Yarım Adası , Pınar Adası , Kara Ada , Çıplak Ada , Maden Adası , Ortunç koyu sayılabilir. Gün boyu sürecek bu keyifli tekne gezimizin ardından Cumhuriyet döneminden önce Rumların 'kokuluada' anlamına gelen MOSHİNOS , Türklerin ise CUNDA ADASI dedikleri Alibey Adası'nda teknemizden iniyoruz. Eski bir Rum yerleşimi olan Cunda Adasının tarihi sokakları ve evleri arasında yapacağımız gezinti sizleri geçmişe götürecek.Cunda Adasında bulunan 8 kiliseden günümüze en iyi şekilde korunagelmiş TAKSİYARHİS kilisesini ziyaret ediyor, rehberimizin anlatımları eşliğinde buranın fotoğraflarını çekiyoruz.Sonrasında verilen serbest zamanda ise Cunda Adasının kordon kısmında sıra sıra dizilmiş dondurmacı tezgahlarında Ayvalığın meşhur sakız dondurmasını tadıyoruz ve Cunda Adasının meşhur taş kahvesinde çaylarımızı yudumluyoruz.Cunda Adasında yapacağımız bu keyifli gezi sonrası gün batımına doğru Sarımsaklı mevkine haraketle ulaşacağımız ŞEYTAN SOFRASI , eşsiz MİDİLLİ ADASI ve AYVALIK manzarasıyla bizi gün batımında hayaller dünyasına götürecek.Burada görülen Şeytanın ayak izi ve manzaraya karşı içilen sıcak çaylarımız sonrası otelimize dönüyoruz ve akşam yemeğimiz otelimizde.

3.GÜN Salı : ( Ezine - Geyikli - Bozcaada - Rüzgâr Gülleri - Ayazma Plajı - Balık Restoranları)

Otelde alınan açıkbüfe kahvaltı ardından mitolojide TENEDOS Adası olarak bilinen, Posedion un üflediği rüzgarların kıyılarını dantel gibi şekillendirdiği Bozcaada ya doğru yol alıyoruz. Ezine ilçesi Geyikli iskelesine ulaşarak buranın sahilinde bulunan çay bahçelerinde denize karşı çaylarımızı yudumluyoruz.Buradan bineceğimiz feribotla yaklaşık yarım saat süren bir yolculuktan sonra ulaşacağımız Bozcada daki ilk durağımız tüm ihtişamıyla bizleri karşılayan ve Cenevizliler tarafından yaptırıldığı bilinen Bozcaada Kalesi olacak. Burada manzaralar eşliğinde yapılan anlatımlar ve çekilen fotoğraflar sonrası eski Rum mahallesi (Cumhuriyet caddesi ) ve eski Türk mahallesinin (Alaybey mahallesi ) ara sokaklarında dolaşarak eski Bozcaada yaşamının izlerini arıyoruz. Tabiki Bozcaada denince ilk akla gelen ve ada topraklarının 3 te 1 ini kaplayan üzüm bağlarından elde edilen şarapları yudumlamak ve alış veriş yapmak için şarap atölyelerine gidiyoruz. Öğle saatlerinde kordonda verilen serbest zamanda dileyenler balık restaurantlarında Ege denzinden çıkan lezzetli balıkların tadına varıyor.Verilen zamanın bitiminde ise otobüsümüzde buluşarak Bozcaada nın en yüksek noktası olan (192 metre) Göztepe ye çıkarak burada eşsiz manzarayı fotoğraflıyoruz. Sonrasında rüzgar güllerini görmek ve fotoğraflarını çekmek için eski Polente deniz fenerini de içine alan adanın batı ucundaki rüzgar enerjisi üretim merkezine gidiyoruz.Daha sonrasında deniz ve güneşten yararlanmak Bozcaada nın turkuaz rengindeki denizine girmek için adanın en ünlü plajı olan Ayazma Plajına gidiyoruz.Burada verilen yüzme molamız ardından, bu şirin Ege adasından ayrılarak tekrar feribotla ulaşacağımız Geyikli iskelesinden otelimize doğru yola çıkıyoruz..Akşam yemeğimiz otelimizde arzu edenlerle Ayvalık gece hayatını yaşamak için otel lobisinde buluşma.

4.GÜN Çarşamba: ( Bergama - Akrapol - Kızıl Kule - Askelepion - Eski Foça - Siren Kayalıkları )

Sabah otelde alınan açık büfe ardından, otobüsümüzle yapacağımız yolculuk sonrası Antik dönemdeki Pergamon devletinin başkenti olan Bergama ya ulaşıyoruz. Şehir içinde yapacağımız panoramik tur sonrası Bergama ovasına hâkim bir tepenin üzerine yapılmış ve Pergamon'nun yönetim merkezi konumundaki Akrapol'e çıkıyoruz. Buranın eşsiz manzarası eşliğinde yapılan anlatımlar ve çekilen fotoğraflar bizlere doyumsuz anlar yaşatacak. Gezeceğimiz yerler arasında Almanya ya kaçırılan Zeus Sunağı, Anadolu'nun en dik şekilde inşa edilmiş Tiyatrosu, Bakhüs Tapınağı, Bergama kütüphanesi, Athena Tapınağı. Sonrasında tekrar otobüsümüze binerek bu sefer Bergama şehir merkezinde bulunan ve Hıristiyanlığın 4 İncilinin ve temel kurallarının kabul edildiği, Ekümenik toplantılarının yapıldığı Anadolu toprakları üzerinde bulunan 7 kiliseden biri olan aynı zamanda haç merkezi Kızıl Kuleyi görmeye gidiyoruz.Buradaki anlatımlar ardından yöreden çıkan onyx taşı atölyelerini ziyaret ederek taş hakkında bilgi alıyoruz.Bu güzel Bergama programı ardından bu sefer yolumuz bizleri, antik dönemde Anadolu da yaşamış, Fransa'nın meşhur sahil kenti Marsilya'yı da kurmuş olan PHOKAİA'ların başkenti FOÇA ya götürüyor.Buradan bineceğimiz teknemizle bir yandan güneşin ve Ege denizinin tadını çıkarırken bir yandan da Mitolojiye konu olmuş, nesli tükenmekte olan Akdeniz Foklarının kayalarına yuva yaptığı dünyaca ünlü Siren kayalıklarını görerek hikayesini dinliyoruz. Gideceğimiz yerler arasında ise Orak Adası, İncir Adası, İngiliz Burnu ve sayısız koyda yüzme molaları. Yapacağımız bu keyifli mavi yolculuk sonrası tekrar karaya dönerek Foça'dan ayrılıyoruz ve otelimize gelip yerleşiyoruz. Akşam yemeğimiz otelimizde. Arzu edenlerle Cunda Adasını gece keşfetmek isteyenler için lobide buluşma.

5.GÜN Perşembe : ( Altınoluk - Kaz Dağları - Jeep Safari - Şahin Deresi Kanyonu - Sütuvet Şelalesi )

Sabah otelde yapacağımız açık büfe kahvaltı ardından arzu eden misafirlerimiz yılın yorgunluğunu atmak güneşten ve denizden yaralanmak için otelimizde serbest zaman geçiriyor, arzu eden misafirlerimiz ise Kaz Dağları'nda JEEP SAFARİ yapmak için rehberimiz eşliğinde otobüsümüzle Altınoluk'a hareket ediyor. Otelimizden ayrıldıktan sonra jeeplere binmek ve Kaz Dağlarında dumansız piknik yapmak için yiyecek alabileceğiniz şirin bir tatil beldesi olan Altınoluk'a ulaşıyoruz. Buradan bineceğimiz jeeplerle Dünya üzerinde Alp Dağlarından sonra en fazla oksijen barındıran antik dönemdeki adı İDA olan ve Dünyanın ilk güzellik yarışmasının geçtiği KAZ dağlarına hareket ediyoruz. Dağa tırmanışta doğal yollar bize eşlik ederken ilk durağımız milli park giriş kapısı olacak seyir tepesinde vereceğimiz fotoğraf molasını takiben mitolojide geçen Ağlayan Çam görerek rehberimizin anlatımları bizleri geçmişe götürecek. Bir sonraki durağımız Şahin Deresi Kanyonu. Burada ki dağın yukarısından vadi tabanına inen oksijeni hemen fark edeceksiniz. Fotoğraf molası sırasında temiz havayı ve çam kokusunu içimize çekeceğiz. Dereçatı mevkiinde vereceğimiz serbest piknik - öğle yemeği sonrası burada bulunan dağın buz gibi sularının oluşturduğu doğal göletlerde yüzebilirsiniz. Gün boyu temiz dağ havasını içimize çekerek ve binlerce endemik bitki içerisinde yapacağımız yürüyüşler sizlere doyumsuz anlar yaşatacak. Buradaki programımızın ardından jeeplerden inerek otobüsümüze biniyoruz. Otobüsümüzle ulaşacağımız bir başka doğa harikası yine Kaz Dağları eteklerinde bulunan Zeytinli Köyünü takiple ulaşacağımız SÜTUVEN Şelalesini görüyoruz. Burada yapılan anlatımlar ve çekilen fotoğraflar sonrası Ayvalıkta bulunan otelimize dönüş, otelde alacağımız akşam yemeğini takiple arzu edenler Ayvalık a özel mehtap turu .

6.GÜN Cuma: ( Truva - Çanakkale - Çimenlik Kalesi - Kilitbahir - Anzak - Gelibolu - Şehitlikler - İstanbul )

Sabah otelde alınan kahvaltı sonrası, Akçay, Ezine üzerinden Homeros un yazmış olduğu İlyada ve Odessa destanına konu olan ve Truva savaşının geçmiş olduğu Truva ören yerine ulaşıyoruz. Burada yapılan anlatımlarla bu savaşı tekrar yaşayarak, bu sefer otobüsümüz bizleri Çanakkale ye götürüyor. İskeleden bineceğimiz feribotla Eceabat a geçiyoruz. Burada ki ilk durağımız ise yaklaşık 500 bin insanın ölümüne veya sakat kalmasına yol açan Dünya'nın en kanlı savaşının geçtiği ve Türk insanın düşman karşısındaki azmini tüm Dünyaya göstermiş olduğu Çanakkale şehitlikleri olacak. Gezeceğimiz yerler arasında, Seyit Onbaşı Antı, Kilitbahir, Sedülbahir, Alçıtepe, Anzak Koyu, Çanakkale Şehitleri Anıtı, 57. Alay Şehitliği sayılabilir.Burada yapacağımız gezi ardından Gelibolu, Tekirdağ üzerinden gecenin ilerleyen saatlerine doğru İstanbul a varıyoruz ve siz sayın misafirlerimizi, bir başka İstanbul Tours Airport Transfer organizasyonunda buluşmak dileğiyle aldığımız yerlere bırakıyoruz.